Известие

Collapse
No announcement yet.

проблем с ремъци или ролки спря да пали

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
    Доста тъпо са го измислили.
    На пръв поглед е така.
    Но може конструкторът да е искал да обособи именно "слабото място" в механизма за да може в случай, че се загуби сфазирането между двата вала, да се скъса шплента и така да не настанат по-големи поразии.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #62
      Няма да се ударят клапаните?Каква е разликата скъсан ремък, скъсан щифт?
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
        Няма да се ударят клапаните?Каква е разликата скъсан ремък, скъсан щифт?
        Това не зная дали е така, но чета това, което пише колегата (цитирам):


        "С теорията съм запознат само че тя не може да се приложи на практика в моя случай. Коляновия вал като е на позиция( на белег) разпределителния за два зъба не може да застане на белега защото клапаните удрят буталото.
        Преди време когато сменявах ангренажа ме питаха тая кола чипвана ли е или нещо друго дали е правено с нея. Не знам. Та въпроса ми е възможно ли е белега да се разминава с два зъба и колата да работи перфектно (конкретно в моя случай) в следтвие на някакви преправки от страна на други хора или категорично не.
        По отношение на шпонките не съм гледал но от опит знам че шпонката скъса ли се колелото си превърта спрямо вала, а не е зацепено точно на два зъба преди белег.
        И все пак всякакви компетентни мнения ще са ми от полза...."


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #64
          Нарушаването на синхрона между валовете води до срещи бутало- клапан, освен, ако не си късметлия.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #65
            Има двигатели при които ако по някаква причина РВ спре да се върти, тои застава в някакво точно определено положение заради действието на пружините връщащи клапаните. При това положение най-отворените клапани са полу-отворени и буталата не ги докосват.
            Ако е така и при този двигател, продължавам да твърдя, че поразии ще настъпят не при скъсан ремък или штифт, а само при загуба на синхрон - примерно заради прескочили зъби или неправилно монтиране на ремъка.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #66
              Нещо не мога да си го представя.Някое бутало винаги ще се окаже по- бързо от специалното положение на вала.
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #67
                Ако не си късметлия, буталото със сигурност ще се окаже по-бързото


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #68
                  тъкмо си мислех да не си сменям ангренажа, но май не съм късметлия
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #69
                    Това се получава ако не се стегне нужните 12 килограма!Колегата курбан трябва да свари ако не е ударила клапани колата!
                    5 Ланчии зад гърба си!
                    И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

                    Comment


                    • #70
                      Щифта служи само за центроване.
                      Стягане му е майката. Те могат да го направят и на шлици и никога да е мръдне там.
                      Обаче при скъсване на ремък няма да се размине само с клапани и превъртане на ангренажа, а ще има и пробито бутало, счупени водачи, а защо не и леглата им ....
                      Поразиите може да са до степен ,при която мотора да е за боклука.
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #71
                        Могат просто да правят защитени двигатели.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #72
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          На пръв поглед е така.
                          Но може конструкторът да е искал да обособи именно "слабото място" в механизма за да може в случай, че се загуби сфазирането между двата вала, да се скъса шплента и така да не настанат по-големи поразии.
                          Не е това причината и този шплент нищо не носи, само насочва. На Фиеста Зетек примерно на коляновия няма никакъв шплент, ролката се върти като лагер на вала, само стягането я държи.
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Могат просто да правят защитени двигатели.
                          Няма нищо случайно, главната цел на конструктора не е да чупи клапани.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                            Не е това причината и този шплент нищо не носи, само насочва. На Фиеста Зетек примерно на коляновия няма никакъв шплент, ролката се върти като лагер на вала, само стягането я държи.
                            Не мога да се съглася.
                            Никъде в машиностроенето не се разчита просто на стягане на две гладки челни повърности за да се избегне приплъзване една спряма друга. Винаги се ползват щифтове, шпонки, шлици или конусни сглобки. Понякога и кобминации от горните неща. Примерно конус + шпонка или шлици.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #74
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Покрай цялата работа се чудех как така се къса шпонка???
                              Сега, като видях снимките ми става ясно, че това е щифт а не шпонка.

                              Шпонката е това:

                              Всичко дето си написал е ок,само дето шпонката от снимката не е същата като на колелото на Алфата,ти май не си виждал такова колело,а си говориш само от това което си прочел в някоя дебела книга.Колегите ти го казаха,тази шпонка е само водач за колелото,иначе самото колело трябва да се стяга яко/това може да го прочетеш пак в някоя дебела книга,там пише колко кг. да се стяга колелото/
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment


                              • #75
                                Остави какво си мислиш, че съм чел а по-добре прочети отново поста ми в който обяснявам що е това шпонка и що е това щифт.
                                Не е добре когато човек си вади хляба с един занаят да не знае елементарни понятия.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X